dinsdag 11 december 2012

Hypnose en "The Secret"


Tegenwoordig praten veel mensen in mijn omgeving over ” The Secret” van Rondha Byrne. The Secret heeft vooral te maken met de wet van aantrekkingskracht (Law of Attraction). The Secret richt zich op wensen waar je duidelijk aan moet denken. Gedachten werken als magneten en als je juist blijft denken, komt het vervullen van je wensen meer dichterbij.
Wereldwijd zijn er al zes miljoen exemplaren van het boek “The Secret” verkocht. Dankzij Oprah en Larry King zijn er vele fans in Amerika en ver daarbuiten.
Als hypnotiseur zie ik  een overlapping en ben ik overtuigd dat als men zich focust op een doel je keuzes selectiever worden. Hypnose wordt ook wel mono-ideisme genoemd (concentratie op een gedachte of idee).
Steeds meer succesvolle mensen raken overtuigd dat timing, attitude en keuzes ervoor zorgen dat men uiteindelijk succesvol wordt. Uiteraard ervaart ieder mens uitdagingen. Hoe je tegen deze uitdaging aankijkt is voor iedereen persoonlijk. In vele psychologische boeken spreekt men over de drie oerinstincten van de mens; vechten, vluchten of bevriezen. Jouw reactie op uitdagingen die je meemaakt, bepaald de uitkomst. En deze reacties kunnen verschillend zijn. Soms reageer je vanuit een reflex en kan dit negatief of positief uitpakken. Als hypnotiseur ontvang ik vele mensen die hun negatieve reactie willen verwijderen omdat het geen bevredigend gevoel geeft. Door deze verstoring heeft men niet het gevoel succesvol te kunnen zijn. Je beseft dat dit een cirkel is die eindeloos kan doorlopen, energie kost en uitput. Gelukkig kan men middels hypnose snel, makkelijk en eenvoudig resultaten zien.
Mensen die onbewust plannen om te falen gebruiken vaak de woorden “hopen en proberen”. In deze woorden zit weinig overtuiging, geloof en energie. Als je met mijn behandeling positief wilt slagen, ondernemen we tijdens mijn behandeling ACTIE zodat je overtuigd bent dat je het gaat DOEN! Klinkt logisch, toch?
Of het god is, het universum of ons onderbewustzijn die we kunnen programmeren voor het ondernemen van die actie, dat maakt voor mij niet uit. Het gaat er om dat het werkt!
Zoals Esther Hicks zegt in “The Secret”, diegene die het meeste praat over ongelukkig zijn, is het…diegene die het meest over welvarendheid spreekt, is het. En zo zijn en nog vele voorbeelden. Let eens op de mensen in je omgeving en waar zij het meeste over praten en merk hoe belangrijk het onderwerp aanwezig is in hun leven. De uitdaging bij veel van mijn cliënten ligt in het feit dat men niet bewust stilstaat, in wat men denkt. Bijna al mijn cliënten creëren onbewust (soms exact wat men niet wilt) een gewoonte/overtuiging waarop men handelt.
Het lijkt eenvoudig dat als we ons denken veranderen we aantrekken wat we willen, nietwaar? Toch ervaart men dat het soms lastig kan zijn. Want hoe verander je nu die levenslange gedachtepatronen die je wellicht al jaren met je meedraagt? Het idee achter “The Secret” en “wet van aantrekkingskracht” is dat we denken wat we WILLEN DOEN, in plaats van wat we niet willen doen… Je kunt je nu afvragen “Hoe verander je dan een levenslange en negatieve gedachtepatroon?”
Nu kom je op mijn terrein en wil ik stilstaan bij hypnose omdat ik hier het meeste ervaring mee heb en wereldwijd fantastische resultaten heb gezien.
Hypnose is een staat waarin je onderbewustzijn open staat voor nieuwe ideeën, suggesties en inzichten. Het onderbewustzijn bevat oude ideeën, denkpatronen, aangeleerd gedrag en controleer je automatische lichaamsfunctionaliteiten (ademhalen, hartslag, knipperen van ogen etc.). Door het gebruik van hypnose kun je oude denkpatronen herprogrammeren en nieuwe denkpatronen laten ontstaan.
We planten dus een idee, suggestie of inzicht. En net zoals je een zaadje plant, begint het te groeien en zul je merken dat je aan andere dingen kunt gaan denken. Omdat je anders denkt, betekent het dat je anders kunt kiezen of reageren. Hierdoor manifesteren dingen in je leven die je graag wenst. Besef je nu dat dit overeenkomt met de wet van aantrekkingskracht?
Kijk gerust mijn video die focust op de waarheid van hypnose. Mocht je nog vragen hebben over hypnose, zelfhypnose of hypnotherapie. Stuur dan gerust een mail naar informatie@rinkejacobs.nl

Rinke Jacobs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten